Saturday, September 11, 2010

Selamat Hari Raya



Muka2 yang penat lpas makan



Psembahan oleh Kapitan Band


Open day@Malaysian Hall



Open house@Rosebery


Salam,
Slamat ari raya aidilfitri aku ucapkan kpd suma yg mgenali..Mohon maaf klu bnyak silap dgn korang suma..Mnx maaf jugak kalau post2 aku slama ni bnyk mnyinggung ati korang..X niat pun nk saketkn ati..Klu ada yg trasa im really sory..Harap Aidilfitri kali ni bnyk mgajar aku erti khidupan yg sebenar..Bnyak mematangkan aku dan mentarbiyah diri aku..Dan jugak aku harap Ramadan yg lpas btol2 mengubah diri aku supaya lbey istiqamah dlm melakukan amal ibadat..

Semalam aku pi smayang raya kat uni..Bleh tahan la ramai org..Pastu aku pi Dee Why kat nothern Sydney..situ ada komuniti Islam..depa buat mcam jamuan bsar2-an..yg anjurkan adalah orang Indonesia..kat situ aku mkn bnyk..bleh la..ahaha..then blk umah aku tdo sat..pstu mlm tu aku pi umah Pakcik Zahari and Pn Ana..sblum tu sempat lg singgah umah kawan Iqbal,,just in front of umah Pakcik Zahari..mkn2 masakan bangladesh..not bad..aku makan steak..haha..

Ari ni plak umah aku wat open house...timasih kpd yang datang tadi..n timasih kpd yg tolong2 n bwk mknn dari umah diorg..ramai gak tadi..Haji Ramadan, Haji Malik pun datang bsama ngn famili...Lpas2 mkn, kami pi Mlaysian Hall..ada open day..ramai gila orang..n ada la khemah makanan..aku makan laksa ngn sate je..sbb malas nk bratur..ramai sgt orang..haha..

So, overall,,ari raya taun ni bagi aku not bad..as lively as ever walaupun bukan kat malaysia..tapi bila tgk ramai org mlayu kumpul ramai2,,trubat sket rindu...banyak orang buat kue2 raya..rasa malaysia tu tak hilang..haha..skang ni aku penat..aku nak rehat..Selamat ari raya aku ucapkan..harap2 ari raya ni kita tak lupa kat sdara2 kita yang susah kat Pakistan, Palestine, yang skang ni dilanda ksusahan..mnyambut ari raya bkn mcm kita..so harap kita bsyukur..

Salam.

2 comments:

Tasya Amir Haiqal said...

Hi Along, Maaf Zahir Batin.
Selamat Hari Raya. Along bubuh lah foto Along sama.
Ari ni semua kawan mama mai braya kat umah. Acik Timah pun mai jugak.

Amri said...

hye..yeke..bagusla..msti meriah umah..pic xdak la..suma kawan je tgkp gmba..kna tgk dkt facebook ada la.